Jumaat, 20 Januari 2012

Posted by cik Es ღ on Jumaat, Januari 20, 2012 5 comments


Assalamualaikum ^-^


Kisahnya hari ni umi aku dapat tempahan kuih dari orang sekampung. Jumlahnya lebih kurang 300 biji. heh ! Before ni umi aku wat kuih untuk jualan kecil- kecilan je. Kira hari ni dapat order paling banyak kot. Oleh kerana, aku dan adik- adik aku yang lain cuti, umi terima je tempahan tu. Katanya ada pembantu tak pe. keh keh. 


Orang tu nak kuih lepas asar. So, aku ngan umi aku star buat kuih ni dalam pukul 11 pagi. hehh ! punyela main- main buat ngam- ngam lepas asar siap kuih tu. Hadeh , sakit pinggang aku. Dah jadi nenek- nenek Si bongkok tiga. Tugas aku tadi buat karipap yang telah siap diadun oleh umi aku. huhuhu. Nak suh aku buat semua memang naya la. kalau setakat nak adun untuk 30 bijik tu mampu le kot. hehehe. Lagi satu kuih, kuih bakar. Yang ni aku tolong- tolong cenggitu je. Tolong- tolong letak dalam acuan & bakar- bakar. Tak larat eden. 


Karipap ni memang kuih kegemaran aku. Sodapp if inti karipap tu sodap. Kalau tak, tak de la bersungguh sangat aku makan karipap tu. keh keh. Tapi inti karipap umi aku memang terbaikkk =P


Kat bawah ni ada aku letak gambar kuih tempahan tadi, 



karipap oh karipap


buih bakar -


Asalnye , aku nak update pasal ni petang tadi. Tapi kepenatan, terus tido. hohoho. 


oke. itu aje. bye ;))


 SELAMAT BERHUJUNG MINGGU ...






5 orang nak jadi puteri/putera:

  1. kuih bakar yg kalau makan tu nanti ada keluar inti cair dalam tu kan? erk..sorry..tau makan jek, nama kuih tak tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. keh keh keh...

      cik man: gelak dulu baru reply boleh? hehe. bukan la. kalau kuih inti cair tu, kt terengganu ni sebut kuih cara. warne hijau jugak. tp kecik. kuih bakar ni xde inti , besar dr kuih ade inti cair tu.

      karipap tau? ekekeke

      Padam
    2. Hahaha... Nak gelak jugak! Sebabnya first aku tengok ingat mcm kuih cara gak. Lain ek, pesal nampak mcm sama je. Aku suka kuih cara yg ada gula, yg lauk tak suka sangat...

      Padam
  2. ehem. entry jer..? kuih yg real punye xde ker? attach la skali..hehe..

    mak aih. byk tu. mmg xlarat kot nak siapkan..huhu.. ermm.. tgk gmba mcm sodap. nak. nak. nak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ehem- xde- xde. sume dah jual. ekeke

      nak meh la ganu, syda buat special untuk kak sue ;p

      Padam

komentar