Khamis, 26 Januari 2012

Posted by cik Es ღ on Khamis, Januari 26, 2012 14 comments

Assalamualaikum & Selamat Petang =)


Manusia memang selalu tak berpuas hati dengan apa yang diperoleh kan? hmmm. Ke aku je? erkk. Maksudnya, macam situasi aku. Sekarang lepas dua minggu duk kat umah dah mula terasa bosan. Alahai, maybe tak ramai orang kat rumah. Tapi kalau kat UPM lama sikit terasa tak senang duduk plak. Asyik tengok kalendar bila nak balik umah je. Dah dapat peluang duk umah, lama- lama rasa bosan la plak. hehehehe. hehh! Banyak songeh betul kan? 


Oke, untuk mengelakkan rasa bosan bermaharajalela dalam diri aku, aku buat something yang berpekdah sikit selain duk layan fb je sepanjang hari. kehkehkeh.


Nak tahu aku buat ape? Kalau tak nak tahu pun nak jugak cakap- nak jugak citer =p 


Tadi aku buat dadih. Nanti Umi aku balik kerje, boleh la merasa dadih aku. Dadih ni tak gune serbuk dadih yang biasa kat pasaraya tu tau. Simple je. Aku guna : 1/3 agar-agar, 1/2 tin susu cari,     10 sudu besar gula, 10 cawan mug air, perisa sirap & jagung. Masuk air, gula, agar- agar & susu cari sampai didih. Masuk perisa. Aku nak buat belang- belang pink kuning. So, aku bahagikan dua periuk untuk perisa sirap (pink ), perisa jagung (kuning ). Senang kan? Kalau nak buat lagi colourfull pun boleh. Lagi menarik & tertarik untuk orang makan. hehehe 


resipi dari UMI

Sekarang tengah sujukkan dalam peti ais . hehehe. Korang kalau bosan boleh la try resipi yang best- best. Jangan lupa jemput aku pegi belog korang if ada resipi yang mudah untuk buat. keh keh. Sharing is caring rite? =)


Oke . Bye all cute reader =))



14 orang nak jadi puteri/putera:

komentar