Selasa, 6 Mac 2012

Posted by cik Es ღ on Selasa, Mac 06, 2012 9 comments

 Assalamualaikum & Hello ^.^


Pejam celik - pejam celik, lagi sebulan aku bakal berpraktikel sebagai cikgu di SMK Seri Kota Melaka. Hari ni, bermula jam 7 pagi semalam aku & member aku memulakan langkah untuk melihat keadaan sekolah dan jugak nak carik rumah sewa kat area sekolah. 

Jadi, seawal pagi  dah bertolak untuk elakkan sebarang jem di jalan raya. Maklum la tempat tak pernah jejak. Dengan bantuan GPS, member aku yang drive dengan senangnya menjumpai tempat- tempat yang ingin kami tujui. 

Jumpa orang , tanya la apa yang patut.. pot pet pot pet pot pet .. bla bla bla bla.. gi situ, gi sini, cari sana, cari sini, dapat la kami jumpa umah sewa yang sangat selesa dan berpatutan harganya aku kira :) Alhamdulillah. Syukur (:. Segalanya dipermudahkan olehNYA. Orang- orang Melaka baik- baik. Mudah mesra & senang nak dapatkan bantuan.



Emm. Bila dah tengok-tengok keadaan sekolah, umah sewa dah jumpa, baru terasa perut dah lapar. So, apa lagi , hati dah sikit senang kami pun makan mengisi perut. Menu : Nasi Ayam Penyet .hikhok. sedapp!





Dah kenyang, solat, ermm. Nak balik awal lagi. So, kami cadang nak round la mana- mana tempat kat Melaka.


*****************

Lokasi : Jambatan Pasar








Lokasi : Muzium Samudera




Lokasi : Bangunan A Famosa





Maaf, kualiti picture tak menarik sangat. Hanya gune my sony c510. hoho. any sponser? silakan.. wakakaka


Awal bulan April nanti aku bakal menjadi penduduk Kg. Bukit Piatu di negeri Melaka selama tiga bulan :) 

Doakan aku berjaya mengharungi kehidupan baru disana :)

Bye..


Categories:

9 orang nak jadi puteri/putera:

  1. Gud Luck kak long. Masa praktikal ni lah betul2 berdepan cabaran nak jadik seorang guru. Hope everything will be ok. GOOD LUCK.

    BalasPadam
  2. cute nya skirt syida haha yg tu aku nmpk dulu..beli mane

    BalasPadam
  3. selamt berpraktikl yunk... 6t i g lwt u kt sane ye.. hehe

    BalasPadam

komentar