Jumaat, 30 September 2011

Posted by cik Es ღ on Jumaat, September 30, 2011 2 comments
Malam ni rasa semacam je! semacam je aku rase.. aku rasa sedih je, asalnye aku tension pendrive aku hilang entah ke mana. Ni la kelemahan diri aku. Cuai! letak barang merata- rata. Lupa! adehh-  Aku sesak nafas bila ingat kerje aplikasi komputer dalam pendidikan aku ada dalam pendrive tu je satu-satu tanpa backup! Terpaksa kena buat balik- huhhh, Sabo jela wahai hati.


Pasal aku sedih ni bukan semata- mata pasal pendrive tu.( Hati aku yang kata nih ) bukan! bukan! bukan pasal pendrive. aku pun tak tahu.. Hati aku rase pilu je. Macam terluka! kah kah kah- gaya cam orang putus cinta,,. HAHA..korang penah x tiba- tiba rasa gini? ;(

fahami hatiku ;(



Aku memang sangat tak suka dalam situasi cenggini. So, aku teringat buku Don't Be Sad yang aku beli. Baru baca sikit je. Ok , aku ambik buku tu. Aku bace buku tu. Aku cuba fahami sedikit isi kandungan dalam buku tu.Tak banyak, sikit je. Sebab aku ni bukan jenis yang rajin membaca. So, aku carik la kata- kata yang boleh memotivasikan diri aku malam ni. muahaha.


Cuba fahami, Cuba hayati ;)


Seandainya anda percaya akan diri sendiri dan mampu mengerjakan segala sesuatu dengan semangat dan tekad yang kuat, anda akan dapat menundukkan diri anda untuk berpegang pada prinsip 'Masa hidupku hanyalah pada hari ini.' Prinsip inilah yang akan menyibukkan diri anda setiap detik untuk selalu memperbaiki keadaan, sekaligus berusaha meningkatkan mutu kerja dan membersihkan amal perbuatan anda ;)

ok! sekarang aku telah dimotivasi oleh petikan kat atas ni. Sekarang aku tak sedih lagi ..senyummm ;)


ingat kenangan manis! pasti tersenyum ;)

tido dulu. tata ;)

Categories:

2 orang nak jadi puteri/putera:

  1. Barang mmg cam2 la. time kita nak, time 2 la nak hilang. Sabar & tenangkan diri. Insyaallah nnti jumpa la 2. Bengkang-bengkok betul ayat ni. Almaklum org sains kn straight to the point je. Kalau dalam sains "Lakukan kerja dengan sebaik mungkin"

    BalasPadam
  2. ayat tu di copy dari buku don't be sad..HIHI..

    kalau bce betul2 maknenye lagi mendalam :)

    BalasPadam

komentar