Sabtu, 20 Ogos 2011

Posted by cik Es ღ on Sabtu, Ogos 20, 2011 2 comments
Salam Ramadhan ;)

Bulan Ramadhan sudah hampir tiba di penghujungnya. 10 Ramadhan terakhir dah kita sekarang ni kan? Sekejap je masa yang berlalu. 

Pada 10 malam terakhir ni mukmin sejati semakin menggiatkan ibadah mereka khususnya di seluruh 10 malam terakhirnya, yakin pahala di salah satu dari malam-malam tersebut digandakan pahalanya sebanyak ibadah yang sama dikerjakan selama 1000 bulan!

Itulah malam Lailatul Qadar.

Semoga kita juga tergolong dalam kalangan mukmin sejati tu ye ;) Amin..


0K! bila ramadhan dah sampai ke penghujungnya, maka umat islam bakal akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.. So saya ada la buat persiapan sebelum raya nih.. muahaha.. 0k! tahun ni memang sangat malas nak jahit baju raya sendiri. Semua umi yang jahitkan.  Saya cuma rajin nak buat biskut raya je. hehehe.. Untuk hari ni saya ada try wat puding karamel untuk juadah berbuka dan biskut oreo black beauty dari Kak Ita- 

- ni gambar biskut yang bersalut debu oreo -

- ni gambar biskut yang da siap deco, jangan saya terketar- ketar, tu pasal nampak comot sikit..ekeke - saya tak letak biskut ni dalam cup macam kak ita ;)

-puding karamel saya yang baru diangkat dari kukusan-

ok! siap untuk dihidang- my febret -

Kalau sebelum ni , time bulan ramadhan mesti saya suruh dia belikan saya puding ni kat bazar sebabnya sebelum ni puasa kat kolej.hehehe.. Tapi, ramadhan kali time cuti sem, so saya boleh la try buat sendiri. Ni la rupanya puding karamel saya. Rasanya pun not bad laa..muahaha..


ok..! itu saja untuk entry kali ni,.


selamat meneruskan ibadah puasa..


doakan saya untuk terus rajin wat kuih raya yer...kekeke..


babai...;)
Categories:

2 orang nak jadi puteri/putera:

  1. pandai masak seyh..!!hehe

    BalasPadam
  2. haha- mane ade cik su;)


    ni maen- maen pondok jee-

    mcm kecik- kecik dulu..ekekeke

    BalasPadam

komentar