Rabu, 7 September 2011

Posted by cik Es ღ on Rabu, September 07, 2011 6 comments
Assalamualaikum..

Terhasilnya N3 nih bila aku rasakan Si Kacang ni menjadi punca jerawat yang tumbuh merata kat muka aku. Kejam tak aku salahkan Si Kacang? bhahaha- tak kira! aku rase memang Si Kacang ni ler puncanya. 


Sebelum aku dengan kejamnya menuduh Si kacang ni punca jerawat mula tumbuh kat muka aku yang tak berapa nak comel dan bertambah ketidakcomelan akibat dekorasi jerawat nih, aku ada gak gugel pasal hubungan Si kacang nge jerawat nih. Aku tak tuduh melulu ok! hehe


Jangan x tahu , rupenya bukan aku sorang je yang menyalahkan Si Kacang nih, ramai jugak le manusia- manusia yang sama pendapat cam aku nih. Btw banyak gak info yang aku dapat sebenarnya bukan sume kulit muke akan tumbuh jerawat bila makan kacang. Sesetengah jenis kulit muka jela termasuk kulit muka aku. Kenapa aku? hissh- budak tak bersyukur, jerawat je pun, kalau takde hidung camane agaknye?hhehehe.. ok2..alhamdulillah, syukur dengan apa yang ada :)


Tapi salah sendiri jugak, time raya hari tuh, aku hari - hari kot duk ngadap balang kacang. Pegi beraya kat umah orang pun balang kacang gak aku carik.. kekeke.. tambah plak ngan nasi impit kuah kacang yang memang jadi febret aku time raye (lagi- lagi umi aku yang masak). Memang tak makan nasi le aku jawabnye hari tuh. Duk angkut nasi impit kuah kacang tu le sampai malam! hehehe.. sekarang padam muka sendiri bila jerawat singgah kat muka.. haihhh! tension!!


Pasal Si Coklat ni pulak, korang pernah dengar tak ada orang kata coklat ni menggemukkan. Aku tak tau ler sejauhmana kebenarannya. Fakta @ auta? hehehe.. aku ni penggemar coklat! huahuahua- tapi aku tak kisah kalau aku gemuk.. kahkah.. kadang- kadang aku sengaja makan coklat banyak- banyak.. malangnya aku tak gemuk- gemuk. Salah kot fakta coklat menggemukkan @ tahap metabolisme badan aku memang tinggi kot. Tu pasal makan hape pun tak gemuk- gemuk ( aku tak suke makan nasi, sebarang mee aku suke) ;p.. hehehe



aku suke-sedap! hehehe

*0ppss! hari ni aku tak makan nasi lagi- sate + tea o, martabak + sunquick, sate + tea o ais, sekarang tengah kunyah kerepek pisang! haha

papai ;)



Categories:

6 orang nak jadi puteri/putera:

  1. kacang bagik puwut kembung..! tu k.su la..huhu..

    ape ni.. makan.. mkan..mkan.. rosak diet i..haha

    BalasPadam
  2. iy0 le k.su -

    pwut kembung pun ye gk k0t, huhuhu

    kulit k.su mmg dah comel l0rh..makan hape pun xde jrawat..hohoho

    BalasPadam
  3. Kalau bnyk mkn kacang mmg nanti akan naik...
    Kalau bnyk mkn cokelat mmg nanti akan naik..

    yg satu naik jerawat
    satu lagi naik berat

    :P

    BalasPadam
  4. bukankah kalau mkn kacang tumbuh jerawat ni sekadar mitos? haihhhh. tah laah.

    BalasPadam
  5. Engku! berat naik xpe jgn jerawat- haha


    AHAM- selagi boleh kunyah- hahaha

    BalasPadam

komentar